Slankepiller

Diætpiller er specielt designet til at hjælpe folk med at tabe sig, og i dag er der så mange forskellige produkter på markedet, at det kan være vanskeligt at vide, hvilke der er gode, og hvilke der ikke er. Mens nogle er ret svage og kun bruges til at begrænse appetitten lidt, er andre stærke præparater, der øger kroppens fedtforbrænding. Drømmen om at tabe sig deles af mange mennesker, og desværre har det også betydet, at nogle har draget fordel af dette faktum og solgt alle slags falske produkter. Som forbruger er det ikke altid det nemmeste at vide, hvem de skal tro på, og som med alt i verden er det A og O, at du undersøger, inden du begynder at tage et stof.

Uanset hvilket produkt du tager, er det dog altid spørgsmålet om et værktøj og ikke en magisk løsning på at være overvægtig. Slankepiller er primært beregnet til mennesker, der lider af overdreven fedme og en meget høj BMI, og ikke til dem, der af æstetiske grunde bare vil tabe et par kilo. For at forstå, hvordan de fungerer, og hvordan de bruges, er det vigtigt at være opmærksom på, hvordan kroppens forbrug af det, vi forbruger, balancerer energiindtagelse og forbrænding.

Fedme - det store folkesundhedsproblem

Stor Kvinde

En stor voksen kvinde med et par kilo for meget

I den vestlige verden øges den sygelige fedme med rasende hastighed, og det, der mest af alt er en bekymring for læger, er, at stadig yngre mennesker har vægtproblemer. Der er endda børn, der får fedme-relateret diabetes, hvilket stort set var tænkeligt for bare et par årtier siden. Hver dag bliver mennesker syge på grund af deres fedme, og det er meget alvorlige tilstande som diabetes, hjerte-kar-sygdomme, kræft og led problemer. for ikke at nævne det mentale dårlige helbred, som fedme ofte indebærer. At være overvægt betyder ikke ofte, at du har problemer med dine sociale forhold, og at du får grimme kommentarer og blikke fra omgivelserne. Derfor er det ikke ualmindeligt, at virkelig magtfulde individer foretrækker at trække sig tilbage, hvilket igen betyder at bevæge sig mindre og generelt føle sig dårligere. Naturligvis skal alle mennesker være i stand til at se og være nøjagtigt, som de vil, men hvis du føler dig dårlig fysisk eller mentalt, eller måske endda begge dele, og af deres vægt, skal du bestemt gøre noget ved det.

Mens fedme stiger, er der en enorm mængde information om, hvordan man taber sig. Læger, ernæringsfysiologer, lærere og undervisere gentager konstant, hvor vigtigt det er for folkesundheden at holde en god vægt og instruere i radio, tv, aviser og sociale medier, hvordan man spiser mindre og træner mere. Men med din hånd på dit hjerte, er der nogen genveje, når det kommer til vægttab? Og hvordan fungerer forholdet mellem kalorier og forbrænding?

Hvordan taber du dig?

Alle mennesker har brug for energi til at fungere. Hjerte og hjerne, muskler og led, søvn og sind påvirkes alle af den mad og drikke, der spises. Energien måles i kilokalorier eller kalorier i daglige tal (forkortet kcal), og al mad indeholder en bestemt mængde. For eksempel indeholder en banan omkring 120 kcal, mens en pizza kan indeholde 3000 kcal. Med andre ord, kalorier er en slags brændstof, og forskellige aktiviteter kræver forskellige mængder energi.

Hvor mange kalorier du forbrænder om dagen afhænger af en række faktorer som alder, højde, vægt, køn og livsstil. En tyve år gammel, høj mand, der træner hårdt hver dag, forbrænder mange flere kalorier end en kort, tres år gammel kvinde, der for det meste sidder stille, for at tage to radikalt forskellige eksempler. Præcis hvor mange kalorier en person forbrænder kan måles på hospitaler og klinikker, men du kan også beregne et rimeligt nøjagtigt gennemsnit på egen hånd. En relativt aktiv kvinde spiser normalt omkring 2000 kalorier om dagen, mens en lignende aktiv mand har brug for omkring 2500 kalorier.

Hvis du forbruger det antal kalorier, du har brug for hver dag, fungerer krop og sind optimalt, og du taber ikke eller taber dig. På den anden side, hvis du forbruger flere kalorier, end du brænder, går du i vægt, og du spiser færre, end du forbrænder , taber du dig . Hvis du vil tabe dig, er det nødvendigt at skabe et kalorieunderskud, og der er en række tilgange til, at det skal lykkes.

Fungerer virkelig slankepiller?

Træning og kost

Ligegyldigt hvor mange forskellige slankemetoder og tendenser, du følger, afhænger vægttab kun udelukkende af kalorieunderskuddet. For at skabe dette underskud er det bedst at kombinere øgede fysiske aktiviteter med et reduceret diætindtag. Det er vanskeligt at tabe sig ved blot at træne eller tabe sig. Hvis du træner alene, har du brug for flere kalorier for at producere resultater fra træningen, og hvis du kun taber dig, reduceres fedtforbrændingen, da kroppen tror, at den sulter. Derfor er det optimale at øge forbrændingen, mens du spiser mindre.

For at tage et eksempel på, hvordan dette fungerer, kan du sige, at der kræves et kalorieunderskud på ca. 3500 kalorier om ugen for at du mister et halvt kilo i kropsvægt. Det betyder 500 kalorier om dagen. At tage en halv times gåtur svarer til cirka 150 kcal, mens du kører på samme tid, forbrænder dobbelt så mange. At spise en ostevals betyder, at du får omkring 300 kalorier. At gøre turen til en ny daglig rutine og springe den daglige snack betyder, at du har skabt et underskud på 450-600 kcal, og du har stadig 1000-1500 kcal tilbage til at forbruge afhængigt af om du er mand eller kvinde.

Ved at føre en trænings- og ernæringsdagbog kan du få et klart billede af, hvor du gør rigtigt, og hvor du gør forkert på bare et par uger og mange er ofte overrasket over, hvor enkelt og indlysende det virkelig er. Problemet er imidlertid, at mad og drikke ikke altid handler om sult og tørst, men også ofte en kilde til glæde, komfort og nydelse, og at det ikke altid er så let at sige nej. Dette er netop grunden til, at mange mennesker ofte går i vægt, efter at de har tabt sig til deres ideelle vægt. Hvis du dog giver dig selv tid, kan du imidlertid skaffe dig en god plan, hvor du sætter målet ganske langt i fremtiden, og med det handler det mere om en ændret og forbedret livsstil snarere end en hysterisk beregningsperiode. Du skal have kroppen resten af dit liv og ikke kun til sommerferien! At prøve at udøve og spise rimeligt godt i det meste af ugen betyder, at du kan "synde" lidt nu og da med god samvittighed.

Et par ord om muskler

Traening vid gym

Træning vid gym hjælper deg att gå ner i vægt

For dem, der ønsker at blive slankere, er styrketræning en af de bedste metoder at anvende. Der har dog længe været en misforståelse omkring denne type træning, da mange mennesker tror, at det bliver stort og magtfuldt ved at løfte vægte. Sandheden er en helt anden; Jo større muskelmasse du har, jo flere kalorier forbrænder du dagligt, og kroppen får en fastere og slankere form. Ved slankekure starter kroppen normalt med at nedbryde muskelmassen, da den bruger mere energi end fedtet. Det er en ren overlevelsesfunktion, da kroppen opfatter det reducerede næringsindtag som sulten og derfor ønsker at slippe af med de mest energiforbrugende dele. Ved at træne kan du modvirke denne konsekvens og se frem til både at blive smallere og stærkere.

Træning med fitness-træning er også en meget god måde at overvinde deres vægtproblemer på, og selv en kort, hurtig løbende runde kan skabe et betydeligt kalorieunderskud. Imidlertid er det dannelsen af muskelmasse, der øger den generelle energiforbrænding. I de senere år er det også blevet populært med såkaldt HIIT-træning, som involverer træning af hård rock med kortere intervaller. Fordelen ved HIIT er, at du får gode resultater på kortere tid, mens du øger fedtforbrændingen i flere timer efter træningen. Ulempen er, at det er en form for træning, der kan være meget stressende for kroppen, især hjertet, så du skal ikke udøve den mere end et par gange om ugen.

Hvorfor slankepiller?

Hvis du har brug for at tabe sig, er det altid diæt og motion, der kommer i det første rum, men der er også et antal vægttabstilskud, du kan tage som et supplement og lidt ekstra hjælp undervejs. Disse præparater er designet på lidt forskellige måder: mens nogle giver et løft på kroppens naturlige fedtforbrænding, kan andre blot forhindre kroppen i at absorbere alt fedt fra den mad, du spiser, og i stedet bringe det ud med afføringen. Der er også piller, der hjælper en overvægtig person med at sænke deres blodsukkerniveau og dermed reducere tendensen til konstant trang og sult, mens andre er ligefrem sultne. Det kan opfattes som vanskeligt at navigere i junglen af alle slankemidler, og læger advarer om, at du ikke skal udsættes for kvæger og skadelige varer.

Der er dog en række diætpiller, der har dokumenteret positive resultater, og de indeholder forskellige ingredienser, der synes både appetithæmmende og forbrændende forbedrer. Her ser vi på nogle af de mest almindelige indhold af disse præparater. Som altid er det vigtigt, at du ikke får for meget af det gode, og hvis du er gravid, ammer eller lider af sundhedsmæssige problemer, skal du være meget forsigtig med at tage forskellige lægemidler og præparater, medmindre du først har konsulteret din læge.

Forskellige emner, der kan hjælpe dig med dit vægttab

  • Grøn te: Grøn te er en drik fra Kina og Japan, der brygges på specielle teblade, der først blev opvarmet for ikke at oxidere. Der er et stort antal forskellige sorter, og de er længe blevet betragtet som meget sunde og et fremragende våben i kampen mod fedme. Selvom der ikke er kliniske bevis for, at du forbrænder flere kalorier, hvis du drikker grøn te regelmæssigt, er der dog indikationer på, at du får lavere blodsukkerniveau under forbruget, hvilket igen fungerer til at hæmme sultfølelser. Man får også mindre trang generelt, og det bliver lettere at undgå snacks og slik i tid og tid. En anden fordel ved denne drik er, at den modvirker nedbrydningen af adrenalin i kroppen, hvilket igen betyder, at du kan holde energiniveauet øverst, når du udfører forskellige fysiske aktiviteter.
  • Pyruvat: Pyruvat er en type syre, der dannes i glukose, og som i mange helsekostfantasier er et effektivt middel mod vægttab. Forskerne er imidlertid ganske uenige med dette; Selvom der er foretaget test, hvor nogle forsøgspersoner får Pyruvat og nogle får sukkerpiller, og hvor man ser, at de, der har taget Pyruvat, bestemt er gået mere ned, afhænger det ikke nødvendigvis af stoffet i sig selv. Blandt de mest almindelige bivirkninger fra Pyruvat er maveproblemer som gas og diarré , som igen kan forårsage en ufrivillig og ikke særlig sund vægt og væsketab.
  • Glucoman: Glucoman bruges til at gøre teksturerne i visse fødevarer tykkere og fungerer som en slags fiber. I husdyrbrug bruges stoffet som et supplement i foderet for at dyrene får vægt, men blandt mennesker findes det ofte i forskellige kosttilskud og i kosttilskud. Årsagen til, at dette særlige stof anses for at hjælpe mennesker, der har brug for at tabe sig, er, at glucomannan hurtigt bliver tyk i maven og dermed giver en følelse af mæthed. Imidlertid mener mange forskere, at det slet ikke fungerer, og i dag er der ingen beviser for det.
  • Hindbær keton: Halloketone er et stof, der kan findes endda i andre frugter end hindbær, såsom tranebær, og det har en kraftig aroma, der ofte bruges til at forbedre smagen eller aromaen i vidt forskellige produkter inden for diæt og kosmetik. Der er foretaget meget lidt forskning om dette emne, og der er stadig ingen beviser for, at det ville hjælpe med slankekure. Tværtimod er der indikationer på, at det endda kan være skadeligt for hjertet at få for meget, især i slankepiller, der allerede indeholder koffein.
  • Grøn kaffe: Grøn kaffe består af ristede kaffebønner og er længe blevet brugt i forbindelse med vægttab. Der er mange indikationer på, at dette stof har en masse gavnlige virkninger på menneskers sundhed, ikke mindst at det ser ud til at øge fedt- og glukoseforbrændinger og også fungerer antiinflammatorisk i en vis grad. Emnet er imidlertid ikke undersøgt langt nok til at kunne drage nogen videnskabelige konklusioner, og i flere forsøg er der rapporteret om bivirkninger som en hovedpine.
  • Almindelig kaffe: Kaffe er en af de mest populære drinks i Sverige, og faktum er, at svenskerne er en af de mest kaffedrikkende mennesker i verden. Det er længe blevet dokumenteret, at den koffein, den indeholder, får folk til at krydse, og det fungerer også som en god motiverende og energifyldende metode, når det gælder om at være aktiv. Hvis du drikker for meget kaffe, kan du blive lidt svimmel og stiv, så det er vigtigt at forblive på normale niveauer, men hvis du vil tabe dig, kan kaffe arbejde på flere niveauer, herunder appetitdæmpende midler, stofskifteforstærkere og energitilskud. Sørg dog for ikke at drikke det med sukker, og hvis du vil have mælk, kan du vælge et alternativ med lavt fedtindhold.
  • Carnitin: Carnitin er et kemisk sæt, der hovedsageligt findes i kød og har blandt andet til opgave at sikre, at kroppens stofskifte og energiproduktion fungerer korrekt. Stoffet sikrer, at fedtsyrerne transporteres korrekt, og især hvis en person træner hårdt, holder det balancen i kontrol. Hvis det af en eller anden grund, for eksempel i en længere periode med antibiotisk indtagelse eller sygdom, ikke producerer nok carnitin, kan det have alvorlige konsekvenser for både hjertet og andre muskler. tabe sig, men snarere at omdanne det, der spises til gode energiniveauer.
  • Garcinia Cambogia: Garcinia Cambogia er en asiatisk citrusfrugt, der minder mere om en lille grøn gul græskar eller melon snarere end lime eller citron. Det bruges i flere asiatiske lande som en ingrediens i madlavning, men også som et middel til at fremme vægttab. Ifølge det svenske fødevarebyråd er dette imidlertid ikke en frugt, man skal forbruge, da der er høje niveauer af stoffer, der kan være giftige for leveren. På trods af dette er frugtekstraktet, der kommer fra skræl, populært i forskellige kosttilskud, da det ser ud til at hjælpe med at sænke blodsukkerniveauet og undertrykke appetitten. På samme tid er der også en masse bivirkninger, såsom hovedpine, migræne og udslæt, så man bør være forsigtig med dette middel.
  • Forskolin: Forskolin er et stof, der udvindes fra en kransblomsteret plante kaldet Plectranthus barbatus, og som hovedsageligt planter i Indien. Det er en smuk blomst og har i traditionel medicin længe brugt sin ekstrakt som et kosttilskud, hvis du vil tabe dig. Indtil videre er der ingen videnskabelige beviser for påstanden om, at Forskolin kan arbejde, hvis du vil tabe kropsvægt, men for dem, der praktiserer folkemedicin, er et godt våben mod fedme, ikke mindst når det påstås at øge fedtforbrænding uden at skulle miste muskelmasse. , hvilket er meget vigtigt for dem, der træner hårdt og regelmæssigt.
  • Synephrine: Synefrin er et stof, der kan produceres både syntetisk, og som findes i naturen, især i skaller af forskellige citrusfrugter. Dette er et stof, der absolut bør undgås, hvis du lider af højt blodtryk eller hjerteproblemer, og ifølge National Food Agency er det kun tilladt i nogle lægemidler, men ikke i mad. Synefrin påvirkede centralnervesystemet på en urolig måde, hvilket øger fedtforbrændingen, men kan også forårsage hjertebanken.
  • Chili: Chili er et stærkt krydderi, som vi finder i mange lands traditionelle køkkener, især i dem, hvor du kan lide varmen og styrken i maden, såsom Indien og Mexico. Stoffet, der forbrænder i chili, kaldes Capsaicin og er faktisk et forsvar mod insekter og parasitter, men det får også en masse energi, der forbruges af en person. Virkelig stærk mad kan endda føre til sved, hvoraf chili som fedtforbrændingsmiddel er ekstremt effektivt.

Kosttilskud såsom slankepiller

BURN

CORE BURN har fået gode ratings

Hvis du har besluttet at tabe dig, er det vigtigst at gå på en sund måde med en langsigtet plan. Ved at spise sundere og træne regelmæssigt vil du ikke kun tabe dig, men også få styrke og udholdenhed og føle dig bedre overhovedet. Der er en række kosttilskud, der kan ledsage din rejse mod en slankere figur, men det handler kun om komplimenter og ikke om mirakelprodukter, der gør hele jobbet for dig. Her er nogle populære produkter, der kan give det ekstra lille skub.

CHILI DIET

Et fedtforbrændende diættilskud fra Healthwell, der især passer til folk, der træner hårdt og meget. Især er chilier blevet investeret i Capsaicin, et naturligt stof, der øger stofskiftet, og som oprindeligt beskytter mod bakterier og parasitter. Ved at tage to kapsler to gange om dagen kan du kontrollere sultfølelser, fordi CHILI DIET indeholder mættende stoffer samt stimulerer takket være koffein, grøn te og krom. Bør tages med rigeligt vand og undgås, hvis du har hjerteproblemer.

DIETFIBER

Et kosttilskud fra Healthwell, der giver en øget mæthedsfølelse takket være ingredienser, der giver en følelse af, at maven er fuld, og som holder blodsukkeret i skak . Du tager en kapsel med masser af vand før måltider to til tre gange om dagen, og den hæmmer delvis appetitten og giver en følelse af tilfredshed, der går længere. Et godt produkt selv for vegetarer.

CORE GLUKOMANNAN

Dette diættilskud fungerer på to niveauer: For det første indeholder det fibre, der øger følelsen af mætning og for det andet hjælper det kroppen med at opretholde normale niveauer af kolesterol. Ved at tage to kapsler sammen med et måltid tre gange dagligt hjælper du kroppen med at bevare sin energi og ikke konstant føle sugen efter noget ekstra. Et godt supplement til dem, der har valgt at tabe sig på lang sigt gennem træning og kaloriekontrol.

BURN

Et meget populært diættilskud, der indeholder forskellige stoffer, der hjælper kroppen med at øge dens fedtforbrænding, herunder chili capsaicin, krom, der undertrykker sukker, hindbærketon og grøn te, som stimulerer og fungerer som antioxidanter samt kakao-teobromin, der giver en følelse af velvære. BURN kommer som kapsler, og man skal tage en eller to om morgenen og derefter gentage om aftenen. Hvis du træner hårdt, kan du også tage et par minutter en halv time før træningen. Du kan få BURN med eller uden koffein.

Et par ord om motivation og slankepiller

Et af de mest almindelige problemer med slankekure er, at du vil have for meget, for hurtigt og på samme tid mister du hurtigt motivation. Tidligere sagde folk, at det skyldtes en dårlig eller svag "karakter", men i dag ved du, at det faktisk handler om mad, der betyder så meget forskellige ting for forskellige individer. Hvordan du forholder sig til mad afhænger af at vokse op, forhold, følelser og interesser, og mens nogle ser mad som bare noget, du har brug for, skal andre betragte mad som en kilde til afsætningsmuligheder, komfort eller lykke. Derfor er det vigtigt, at du ikke bliver for ekstrem, når du taber dig, men i stedet ser det som en måde at et bedre og sundere liv og uden helt at give afkald på det, du kan lide.

Ved at lave en velplanlagt og gennemtænkt diæt og træningsplan kan du stadig nyde, hvad du nyder, uden at det er skadeligt for helbredet, og det er her kosttilskud kan komme til stor hjælp. Hvis du spiser og træner i godt forhold til hinanden, kan du supplere med udskiftningsmåltider eller mettningsproducerende produkter, der gør det lidt lettere. Du kan også oprette en tidsplan, for eksempel kan du svømme en dag om ugen, men kun hvis du tager en ekstra gåtur eller svømmer netop den dag.

For dem, der ønsker at komme godt i gang, er der en række gennemtænkte produkter og startkits, såsom Core Breakfast Meal, der er specifikt designet til at indeholde nyttige stoffer, mens de er gode og fri for tilsat sukker. En portion indeholder mindre end 200 kcal, og ved at erstatte den almindelige morgenmad med dette produkt, er du allerede begyndt at skabe det ønskede kaloriunderskud. Selvfølgelig skal du fortsætte med at spise regelmæssig mad resten af dagen, men med dette produkt som en start, kan du starte på en enkel og god måde.

 

Sidst redigeret: 2019-11-14 08:55:06