Proteinpulver

De fleste af os har mindst en gang haft en diskussion om, hvad proteinpulver skal bruges efter træningssessionen og hvilken slags sort, de bruger. Du taler om, hvilken er det bedste proteinpulver, og hvis et billigt proteinpulver er nødvendigvis værre end et dyrt. Nogle mener, at du ikke bør begrænse dig til proteinprodukter kun under træningen, men i stedet bruge både før, under og efter træning. En ting er dog sikkert, og det er, at proteinpulver - som regel lavet til en shake - bliver mere og mere populær som kosttilskud.

 

Hvorfor skal du tage proteinpulver?

Hvis du følger nogen form for træningsprogram, uanset om det er baseret på vægt-, kardio- eller udholdenhedstræning, skal du have mere protein end de sædvanlige anbefalinger, der normalt forbliver et sted på 55g pr. Dag. Dag. Pulverformigt protein giver en hurtig og nem måde at øge dit daglige indtag på. Et hurtigtvirkende protein som en valle er især nyttigt efter træning, når du måske ikke ønsker et ordentligt måltid. Casein, et langsomt frigivelsesprotein, er en god mulighed inden sengetid, fordi det leverer muskler med muskelbyggende aminosyrer i blodet over natten for at opbygge muskelvæv, når du sover.

Hvis du vil opbygge muskler og forbrænde fedt for at omdanne din krop, er der ingen genvej til at tage: du skal spise mere protein. Så simpelt (eller måske svært) er det. Proteinet hjælper dig ikke kun med at reparere og genopbygge de skadede muskler fra motion. Det vil også holde dig mere følelse, så du nemt kan holde dig væk fra slik.

 Men at spise en halv ko eller en hel dag ægproduktion af et kyllingekylling for at få hele dit protein er ikke praktisk - ikke nok til at være dyrt, det er også utroligt kedeligt at bruge al deres våde madlavningstid. Derfor kan en protein shake gøre en stor forskel og gøre det lettere for dig at nå dine mål for daglig proteinindtagelse. Derudover får du det gjort på den mest tidseffektive, omkostningseffektive og velsmagende måde. Men med flere muligheder tilgængelige end nogensinde før, kan det være både svært og forvirrende at finde det rigtige produkt til den rigtige situation. Her finder du ud af, hvad du har brug for proteinpulver, vi opregner billige proteinpulver og speller også de bedste proteinpulvere. Vi gennemgår også alt, hvad du behøver at vide om de tilgængelige muligheder, så du kan træffe den rigtige beslutning om at få de ønskede resultater med det mindste antal tid, indsats og penge.

Det er altid vigtigt at huske tanken fra navnet "Supplement" - Proteinpulver er designet til at genopbygge næringsluckerne i en komplet og varieret kost. At få mest ud af dit daglige protein fra rødt og hvidt kød samt fisk er den bedste måde, da du også spiser flere af de vigtige vitaminer, mineraler og andre næringsstoffer, der er vigtige for dit helbred fra din almindelige kost.

Proteinpulver kan købes på stort set alle træningsbutikker og også mange steder på internettet. Du kan også finde færdigblandede proteindrikke og proteinstænger i mange butikker, hvor gainomax måske er den mest kendte. Men er proteinpulver kun til bodybuildere, eller kan det være godt for nogen?

 

Hvad er proteinpulver?

Proteinpulver er tilgængelig i mange forskellige former, hvor de tre mest almindelige er valle, soja og kasein. Whey protein (eller Whey som det hedder på engelsk) er den mest almindelige, da det er relativt billigt, smager godt og er vandopløseligt. Det har også den fordel, at det er et fuldt protein (et fuldt protein indeholder alle ni forskellige aminosyrer). Nogle mennesker foretrækker proteinpulver andet end valle, da det er et mælkeprotein og dermed ikke som egnet til veganer. Veganer foretrækker i stedet for sojaprotein, hvilket har den ulempe, at det ikke er så let opløseligt i vand og ikke smager så godt.

 

Mange proteinpulvere indeholder yderligere ingredienser, der er afledt af styrkeuddannelsesverdenen for at understøtte eller forbedre præstation og genopretning. Her er nogle af de vigtigste foreninger.

 

  • Kreatin - Denne organiske forbindelse driver celler og har vist sig at forbedre indsatsen under højintensiv træning, såsom løftevægte.
  • L-carnitin - Dette tilføjes ofte til "diæt" valleprodukter, da denne aminosyre mobiliserer fedtsyrer fra fedtceller, så den kan bruges til at give energi.
  • Enzymer - Enzymer eller probiotika hjælper din mave med at bryde ned specifikke stoffer for bedre fordøjelse og give en bedre ernæring.

 

Valleprotein

Valleeprotein, der er mere kendt under det engelske navn valle, er et af de to proteiner, der findes i mælk. Hvis du tilføjer en koagulant til mælk, opløses mælken i ost og valleprotein. Valleeprotein er den vandopløselige del af mælken.

Valleeprotein er det mest almindelige protein, der anvendes i kosttilskud. Dette skyldes dels, at valle er optaget hurtigere end andre former for protein, dels fordi det er relativt billigt og dels fordi det er let opløseligt i vand. Det forbedrer også proteinsyntesen af ​​musklerne.

Valleeprotein indeholder en stor mængde aminosyre L-cystein, der kan hjælpe imod for eksempel tidlig aldring og diabetes. Valleeprotein, som alle andre proteiner, øger også fedtforbrændingen i kroppen.

Der er intet bevis for, at valleprotein ville være skadeligt for leveren og nyrerne, selvom det desværre kan forværre eksisterende skade. Derfor bør personer med lever- eller nyreproblemer afholde sig fra valleprotein. Mange tror, ​​at valle er det bedste proteinpulver på grund af dets høje proteinindhold og dets hurtige absorptionskapacitet.

Mere info: valleprotein og valleproteinpulver

 

Kaseinprotein - Bedste proteinpulver til langvarig virkning

Casein er det andet protein indeholdt i mælk. Casein tegner sig for næsten 80% af alt protein, der er til stede i mælk. Casein er ligesom vase, der er rig på aminosyrer og indeholder meget essentielle aminosyrer, der er ansvarlige for muskels proteinsyntese.

Casein tager, i modsætning til meget tid for kroppen at nedbryde og giver kroppen en lavere mængde protein i lang tid. Denne langsomme flow af protein betyder, at kasein er optimal til at tage før sengetid for at få en stabil forsyning af protein om natten.

Mere info: Køb af kaseinprotein - Tanker og fundamenter

 

Sojaprotein

Sojaprotein er blevet brugt siden 50'erne og er almindeligt i veganske fødevarer og kødprodukter. Sojaprotein er blevet meget populært i de senere år, da det er meget effektivt til emulgering og teksturering, men også på grund af dets sundhedsmæssige fordele. For eksempel kan sojaprotein forebygge hjerteproblemer. Sojaprotein er også meget populært hos vegetarer og veganer, da det ikke er baseret på animalske produkter som mange andre proteintilskud.

Mere info: Sojaprotein - En guide til den rigtige beslutning!

 

Risprotein

Risprotein har mange fordele for sundhed og fitness - for alle diæt og livsstil. Det giver en enkel og sund kilde til protein til vegetarer og andre, der følger begrænsede kostvaner. At være allergisk følsom gør det også til et glimrende valg for personer med mejeri, soja og / eller glutenallergi. Som andre proteinkilder kan risprotein hjælpe med vægttab eller vægtstyring med den fordel at have meget lavt fedtindhold og kalorieindhold. Foreløbig forskning har bundet risprotein til fedt tab og sænket kolesterol. Ny forskning har også vist, at risprotein kan hjælpe med genopretning og forøgelse af muskler, når de tages efter træning. I sidste ende er risprotein måske ikke det bedste proteinpulver, men det er et godt valg, hvis du leder efter et laktosfrit proteinpulver.

 

Hamp protein

Ligesom soja og andre bønner eller bælgfrugter er hampprotein en fremragende proteinkilde, fordi den indeholder alle 21 kendte aminosyrer. Dette omfatter de 9 essentielle aminosyrer, som kroppen ikke kan producere alene og skal tage fra kostkilder. Men i modsætning til sojabønner har hamp ikke været genstand for nogen genetisk modifikation. Hampbrugere siger også, at dyrkningen næsten ikke kræver pesticider eller andre petrokemiske gødninger. Det sker som en af ​​de planter, der gør det nemt at dyrke økologisk med økologiske landbrugsmetoder. Dette gør hamp til en sikker kilde til protein.

To spiseskefulde hampproteinpulver kan give ca. 13-15 gram protein. Men det er ikke kun den koncentrerede mængde, der betyder noget her. Disse to spiseskefulde indeholder hvad der kaldes forgrenede aminosyrer (BCAA). Specifikt er det leucin, isoleucin og valin. Ifølge føde- og landbrugsorganisationen bør BCAA'erne tegne sig for 40% af det daglige behov for essentielle aminosyrer. Dette vil være omkring 40 milligram leucin og 10-30 milligram isoleucin og valin pr. Kg legemsvægt.

 

Gainer

Hvis du har konsekvent kæmpet for at øge størrelsen af ​​din muskelmasse, på trods af at du kører flere rigtig hårde træningsprogrammer med en høj protein kost, kan du måske overveje et mere kalorisk proteinpulver, der også indeholder en betydelig mængde kulhydrater. Kendt som Gainer, kan disse produkter omfatte forskellige former for protein samt hurtig og langsom frigivelse kulhydrater for dramatisk at øge dit kalorieforbrug, hjælpe til masse og opbygge mere muskelmasse.

Gainer produkter bruges normalt af bodybuildere i en bulkfase, når de ønsker at tilføje så meget muskelmasse som muligt, selvom de sparer lidt ekstra fedt. Det bruges også af seriøse atleter, der brænder mange kalorier fra motion, og som ikke ønsker at være på et daglig kalorieunderskud (dvs. de brænder mere end de bruger). Hvis du er en person, der altid kæmper for at tilføje muskelmasse og spise rigtigt, men alligevel kun opnår middelmådige resultater, kan du udnytte den ekstra energi, disse produkter giver, for at kroppen altid skal forblive i et kalorieoverskud og så har det brændstof, der er nødvendigt for at få musklerne til at vokse.

 

Test af proteinpulver - Hvilket er det bedste proteinpulver?

Prisbilledet af forskellige proteinpulver varierer også meget. For den mere almindelige træner kan et billigt proteinpulver være det bedste, da forskellene mellem billigt og dyrt proteinpulver sjældent er for store. Den største forskel er, at et billigt proteinpulver kan være sværere at blande, har et lidt lavere proteinindhold og kan ikke være lige store eller gode smagsstoffer. På den anden side passer de, der vækker stent hår på deres træning og virkelig ønsker den maksimale effekt af deres proteintilskud, bedre til de bedste proteinpiller. Vi har toppen af ​​denne side sammenlignet med de mest populære proteinpulver og rangeres efter smag, værdi og kvalitet.

 

Hvem har brug for proteinpulver?

Når der vokser - Teenager, der udøver og allerede har et højt proteinbehov, kan ofte have brug for en tilsætning af proteiner under træning.

Når du vil opbygge muskler - Proteiner er byggestenene i musklerne, og hvis du vil opbygge dine muskler, skal du få en masse protein.

Veganer og vegetarer - Protein forekommer naturligt i kød, kylling, fisk, æg og mælk. Mange veganer og vegetarer har ofte en proteinmangel og skal ofte bruge kosttilskud i form af proteinpulver. Gode ​​muligheder for veganer er sojaproteinpulver og hampproteinpulver.

 

Er chokolade det bedste proteinpulver?

Vi er nok enige om, at smagen af ​​proteinpulveret ikke er den vigtigste i sidste ende. Det betyder dog ikke, at vi ikke sætter pris på smagen. Heldigvis behøver vi ikke bekymre os. Leverandører og producenter af protein kosttilskud er klar over, at smagen er en del af købet og derfor har givet os forskellige smagsoplevelser som forbrugere. Men hvilket er faktisk det bedste proteinpulver? Proteinpulver findes i en række forskellige varianter, og en af ​​de mest populære smag er chokoladesmakten. Denne meget solgte smag mener, at mange mennesker er gode. Dette har betydet, at vi nu også kan vælge flere sorter af chokoladeproducenter med mintchokolade, bananchokolade eller hvorfor ikke den berømte mælkchokoladesmag? Nu er vi imidlertid mennesker, og smagen er som baggrund - som du kan sige. Nogle kan simpelthen ikke lide chokolade og foretrækker noget andet. Men denne skare burde ikke græde for det. Et godt proteinpulver kan også have en smag af vanille eller hvorfor ikke jordbær?

Bedste proteinpulver 2019

  • Proteinpulver Chokoladekage
  • Proteinpulver Chokolade
  • Proteinpulver vanille
  • Proteinpulver Cheesecake
  • Naturligt proteinpulver
  • Proteinpulver Kanelboller
  • Proteinpulver Kola
  • Protein pulver Mint chokolade
  • Prune pulver Blåbær
  • Proteinpulver Hallon

 

Hvor meget proteinpulver skal du tage, når?

I gennemsnit behøver en voksen ca. 0,8 g protein pr. Kilogram kropsvægt pr. Dag, mens muskelbyggerne måske har brug for så meget som 2 g om dagen. For eksempel vil en person, der vejer 75 kg, have brug for, som de fleste, 150 g protein / dag. Proteinpulver med højt proteinindhold kan indeholde så meget som 80g for en normal del. Det er ligegyldigt, om det er et billigt proteinpulver, eller hvis du forsøger at finde de bedste proteinpiller i stedet. Det vigtige er, at du kigger gennem indholdsfortegnelsen.

Efter en øvelse er det måske den bedste tid til at forbruge proteinpulver, da det er så, at musklerne har brug for det mest. Hvis du f.eks. Drikker en shake af valleprotein blandet med koldt vand eller mælk inden for 30 minutter efter en afsluttet træning, vil det genoprette genopretningen ved at oversvømme blodbanen med aminosyrer, som hurtigt sender det til muskelcellerne for at blive nyt muskelvæv.

Proteinpulver kan også tages på andre tidspunkter. Bland en spand med din yndlingssmag med et æg og en banan. Kog derefter i en kasserolle for at lave et lækkert højt proteinprotein i form af for eksempel proteinpandekager, som du krydder op. Desuden er det også særligt godt at have proteinpulver til rådighed for at ryste, når du er ude og ikke har tid til at få et ordentligt måltid. Husk altid at forsyne din krop og dine muskler med nok protein.

 

Publicerad: 2019-03-10 15:30:08
Senast uppdaterad: 2019-03-10 15:35:45