Måltidserstatning for enkelthed og vægtkontrol

Måltidserstatninger er normalt noget man drikker i stedet for at spise en af sine vigtigste måltider (morgenmad, frokost eller middag). Disse shakes bruges ofte til at øge eller reducere kalorieindtag, få nok vitaminer og mineraler på en bekvem måde, forkorte spisetiden når man er på farten og derfor ikke har tid til at lave mad eller sætte sig ned. De er også nogle gange brugt til de, der mangler appetitten til at spise nok.

At tage skridtet til en livsændring er altid noget stort, uanset hvilken grund man har til det. Man bør altid sørge for, at man er klar til at ændre sit liv i det lange løb og ikke bare midlertidigt. Det er det, man vil vinde mest på lang sigt. Hvis man beslutter sig for en kortvarig slankekur, kan det være, at man går op i vægt igen efter at kuren er overstået, og det er sjældent det, man vil have, når man har besluttet at tabe sig. En hurtig løsning på problemet kræver, at man ændrer sine vaner, så man kan tabe sig og holde sin vægt.

Erstatter måltider

Når du først har besluttet at miste nogle kilo og at bruge måltidserstatninger til at gøre dette, bør du mest af alt betragte det som en kickstart. Nogle gange behøver du bare noget for at komme i gang med at tabe dig. Dette gælder for det store flertal, der forsøger at tabe sig. Du behøver bare et værktøj, der sikrer, at du bliver motiveret, og at du kommer i gang korrekt, når du allerede er begyndt at tabe dig, er det så lettere at fortsætte med dette. Måltidserstatninger skal erstatte et helt måltid og på den måde indeholder de alt, hvad du har brug for, mens du får et minimalt antal kalorier i dig. Dette gør det meget lettere at tabe sig.

Når du spiser måltidserstatninger, er det vigtigt at sørge for, at du stadig spiser varieret, nogle vælger at sparke ved at spise kun måltidserstatninger. Dette er dog noget, du skal gøre i højst tre uger, ellers kan din krop gå i sult. Du kan tabe dig op til 10 kg i løbet af de første 3 uger afhængigt af hvor meget du vil gå ned i vægt. Hvis du bare vil komme i gang igen, når du har stået stille i vægt i et stykke tid, vil du sikkert tabe mindre, men det kan være lige hvad du har brug for at komme i gang igen. Når du er motiveret til at tabe dig, er det vigtigt, at du sørger for, at din krop får alt, hvad den behøver, mens du sørger for, at du får et kalorieunderskud. Det er dog vigtigt, at underskuddet ikke er for stort. Hvis det er tilfældet, vil din krop spare energi, og du vil i stedet tage på i vægt.

Forskellige typer måltidserstatning

Der er mange forskellige typer af måltidserstatninger, og det er vigtigt, at du finder de erstatninger, der passer til dig. For det første skal de være nærende og sørge for at du får det du har brug for, og så er det også vigtigt, at du nyder smagen af dem. Det værste du kan gøre når du går på slankekur er at spise mad, som du ikke kan lide, da det vil gøre det mere uholdbart. Det er også vigtigt, at du ikke er sulten.

Måltidserstatninger indeholder ca. 100 kalorier per portion. Dette betyder, at du normalt kan spise 20 portioner om dagen og stadig have et kalorieunderskud afhængigt af din højde og vægt; Det anbefales dog, at du spiser 5 portioner for at få alt hvad du behøver.
Husk det, og spis derfor en måltidserstatning for meget i stedet for at gå sulten. Hvis du går sulten i lang tid, risikerer du at få lavt blodsukker, hvilket kan få dig til at spise alt muligt du ikke behøver. Dette vil du undgå.

Balance I hverdagen hjælper dig til at gå ned i vægt

  • Det handler altså om at skabe balance i hverdagen, og det er påkrævet, at du føler dig selv for at vide hvordan man kommer derhen. Hvad de fleste mennesker bør være opmærksomme på, er dog at den bedste metode er at skabe en livsstil hvilken man kan sørge for at holde.
  • Det handler ikke om at smide alt, hvad du kan lide væk. Hvis du forbyder dig selv at spise og drikke noget, som du anser for at være en fornøjelse i livet, vil det ikke fungere for dig på lang sigt, og før eller senere vil du finde dig selv sidde og spise alt, der har fået dig til at tage på i vægt fra begyndelsen af.
  • Det handler simpelthen om at spise, hvad du vil have, mens du lever en sund livsstil.

Hvis dette lykkes for dig, vil du også lykkes i at tabe dig og holde det. Du kan sikkert se annoncer online med oplysninger om, hvordan du hurtigt kan tabe 10 kilo, det kan f.eks. Være "at tabe flere kilo om ugen" eller "14 kilo på 14 dage". Selv om dette måske lyder utroligt attraktivt, sker det ikke, hvis du ikke har en ekstrem fedme. Du bør også huske på, at det ikke er hurtige resultater, du vil have, da dette vil ødelægge din krop. Hvis du er meget overvægtig og taber for hurtigt, vil din hud ikke følge med svingene, og du vil have hængende overflødig hud, som du måske må blive tvunget til at operere bort. Det er derfor vigtigt, at du sørger for at gå ned i et tempo, som din krop kan klare.

Husk, at Rom ikke blev bygget natten over, og at det tager tid at lave livsændringer. Måltidserstatninger er en stor hjælp undervejs, og du kan bruge dem som en kickstart, men det er også vigtigt at huske at du skal sørge for at ændre dit liv. For eksempel kan du udelukkende spise aftensmad i de første 3 uger og derefter begynde at spise en regelmæssig middag igen, men samtidig spise måltidserstatninger til middag, hvilket er en god måde at kontrollere dit kalorieindtag. Hvis du vælger en kost, der kun består af ét måltid i nogle uger, er det vigtigt, at du sørger for at lytte til din krop, da dette er en meget ekstrem metode, og selvom du får alt du behøver, bør du ikke forlænge varigheden.

Kan være smart at rådføre sig med en læge

Det er også godt, hvis du kontakter en læge, før du beslutter dig for kun at spise aftensmad i 3 uger. Du skal kontrollere, at din fysiske tilstand er god nok, og at den ikke udgør nogen fare for dig. Alle slankekure bør altid ske i samråd med en læge, og en læge kan også give dig tips og en plan for, hvad du skal spise for at tabe dig og holde det. Han eller hun kan give dig tips om, hvilken type øvelse du har brug for og henvise dig yderligere. For eksempel kan du blive henvist til en personlig træner, hvis der er behov for det, eller en diætist.

Det er altid nødvendigt, at du er motiveret og har besluttet, hvornår det er tid for dig at tabe dig, uanset hvilken metode du har valgt at benytte dig af. Du bør være forberedt på, at det vil kræve meget arbejde for at ændre dine vaner, og at det til tider vil være svært. Oftest synes det store flertal, at belønningen er det værd, og belønningen er selvfølgelig at du taber dig, og at du ser resultaterne i spejlet samt på dit tøj. Samtidig får det dig til at føle dig bedre tilpas og få en bedre tilstand. Du vil føle dig mere opmærksom og også lettere i kroppen. Du vil være i stand til at gøre mere, og det vil gøre dig lykkeligere.

Faktisk er der kun fordele for dem, der har besluttet at ændre deres helbred til det bedre. Du vil reducere risikoen for diabetes, slagtilfælde og hjerteanfald ved at gå ned i overskydende vægt, og du vil også føle, at du ser bedre ud, du føler dig simpelthen god nok til at gøre noget for dig selv. Start med at føre maddagbog et par dage, når du har besluttet at tabe dig, hvor du sørger for at nedskrive alt, hvad du indtager, så du får et klart overblik over, hvad der er galt med din kost. Hvis det er nødvendigt og uklart, kan du også beregne næringsindholdet, for at se om du får alt protein, fedt og alle de kulhydrater du har brug for. Derudover er det også vigtigt at få alle de mineraler og vitaminer, som kroppen har brug for til at fungere. Man skal sørge for, at man ikke har mangel på næringsstoffer, når man ønsker at tabe sig.

Vigtigt at du læser på emballagen

Det er netop derfor, at måltidserstatninger er så gode, uanset hvordan du bruger dem. Hvis du spiser fem portioner om dagen, mere eller mindre afhængigt af hvilket mærke du bruger, vil du få alle de næringsstoffer, du har brug for at føle dig godt tilpas. Det er vigtigt at du læser på emballagen for at finde ud af, hvor mange du skal spise, og det er også vigtigt, at du følger de øvrige instruktioner. For eksempel, hvis der står, at du kun må spise dem i et begrænset tidsrum, er det vigtigt, at du følger dette. Det er farligt at gå på en ekstrem kur i for lang tid, og det gælder især, når man kun spiser måltidserstatninger. Når du har nået den vægt, du ønsker, er det vigtigt, at du holder vægten. Mange mennesker bruger måltidserstatninger til at holde deres vægt, når de har nået deres tidligere fastsatte mål.

Det er ofte et problem for mange at de vælger at følge den forkerte kost, hvilket betyder, at man ikke rent faktisk har skabt nogen forandring, men at man i stedet vil fortsætte med de gamle vaner, når man går tilbage til kosten, hvilket hurtigt forøger din vægt igen, og desuden udsætter din krop for yoyo-slankekure, hvilket er farligt og stressende for både krop, led og hjerte. Derfor er dette noget, du bør undgå. Yoyo-slankekure handler om hurtigt at gå i vægt, det er bedre at være noget overvægtigt i stedet for at udsættes for yoyo-slankekure. Hvad man ikke må glemme er, at mange af dem, der faktisk er overvægtige, har ernæringsmæssige mangler. Det tænker man nok ikke på, når man nu spiser så meget, men når man spiser forkert, skal kroppen opbevare hvad den får, fordi man ikke får alt man har brug for.

En fremragende hjælp til vægttab

Den, der er groft overvægtig, lider ofte af alvorlig underernæring, selvom det kan være svært at forestille sig. Personen spiser ofte alt for meget, men samtidig spiser de forkert, hvilket betyder, at kroppen ikke får det, den har brug for overhovedet, og mangler næringsstoffer.

Hvis du i stedet ændrer din kost og sørger for at få alt, hvad du har brug for, kan det føre til vægttab uden at spise mindre, så det er utroligt vigtigt at du sørger for, at du ikke har nogen mangel i kroppen og at du får alt hvad du behøver. Måltidserstatninger er gode, fordi de indeholder alle næringsstoffer, og du får alt du har brug for i form af ernæring (men ikke altid i energi), hvilket betyder at du taber dig hurtigere.

Når du ønsker at tabe dig, er en varieret kost det bedste. Du får en kickstart ved hjælp af måltidserstatninger, og så kan du bruge dem til at holde vægten, mens du sørger for at få en afbalanceret kost, som du bliver godt tilpas af. Bestil i dag en masse måltidserstatning i en eller flere smage, som du kan lide, og kom i gang med din livsforandring.

 

Publicerad: 2019-04-10
Senast uppdaterad: 2019-04-10 16:55:14