Proteinpandekager

Proteinpandekager

Mege flot Proteinpandekager

Proteinpandekager er en ny trend, der kombinerer sund kost med en lækker smagsoplevelse. Disse opskrifter fjerner det meste af melet i traditionelle pandekager og erstatter det med proteinrige ingredienser, som f.eks. hytteost, valleprotein og jordnøddesmør. Prøv at lave proteinpandekager med disse opskrifter, der indeholder hele 18 til 33 g protein pr. portion!

Læs mere: Hvilket proteinpulver skal jeg vælge?

Vaniljeproteinpandekager

  1. Køb vaniljeproteinpulver. Traditionelt anvendes disse i smoothies og shakes for at øge proteinindtaget hurtigt efter træning. Tilsætningen tilføjer smag og masser af protein.
  2. Kom 1/3 kop (52 g) havregryn i blender eller fødevareprocessor.
  3. Separer 3 æggeblommer fra hvidt. Hæld æggehviderne i blenderen med havren efter separering af ægget.
  4. Tilsæt 1/3 kop (80 g) fedtfattig hytteost og intet tilsat salt. Dette skal også kommes i sammen med havre og æggehvider i blenderen.
  5. Hæld en teskefuld (5 ml) vanilje i blenderen. Hvis du vil lave en sødere pandekagemix, hæld da også teskefuld (5 ml) honning i blanderes.
  6. Afslut med en kvart scoop af vaniljevallepulver. Dette er den sidste ingrediens i blenderen.
  7. Læg låget på foodprocessoren. Kør indtil du har en glat og traditionel dej. Nogle uregelmæssigheder i dejen kan resultere i tykkere, bedre pandekager.
  8. Opvarm en stegepande til medium varme. Hæld en smule smør eller olie på.
  9. Hæld dejen i 2 eller 3 cirkler på din pande. Vend pandekagerne halvvejs gennem stegningen, for at tilberede dem på begge sider.
  10. Server dine proteinpandekager. Du kan tilføje toppings såsom frisk frugt, flormelis, honning eller is. Pandekagerne er bedst varme.

Bananproteinpandekager eller Æbleproteinpandekager

  1. Kom 1/3 af en banan i en mixer eller fødevareprocessor. Sørg for, at bananen du vælger, er moden, og at den ikke er lige fra køleskabet, så den er lidt blød. Hak og kom i blenderen.
  2. ALTERNATIV: I stedet for en banan kan du tilføje 1/3 kop (80 ml) usødet æblesauce eller et halvt æble, som du hakker eller skærer i strimler.
  3. Separer 3 æggeblommer fra hviderne. Efter separering af ægget hældes æggehviderne i blenderen.
  4. Tilsæt en kvart scoop med vaniljevallepulver sammen med banan / æble og æggehvider.
  5. Læg låget på foodprocessoren. Kør indtil du har en glat og traditionel dej. Nogle uregelmæssigheder i dejen kan resultere i tykkere, bedre pandekager.
  6. Hæld dejen i 2 eller 3 cirkler på din pande.
  7. Vend pandekagerne halvvejs gennem stegningen, for at tilberede dem og give dem god farve på begge sider.
  8. Server dine proteinpandekager. Du kan tilføje toppings såsom frisk frugt, flormelis, honning eller is. Pandekagerne er bedst varme.

Nøddeproteinpandekager

  1. Placer en halv scoop vaniljeproteinpulver i din mixer.
  2. Separer 3 æggeblommer fra hviderne. Efter separering af ægget hældes æggehviderne i blenderen. Dette bør tilsættes sammen med proteinpulveret.
  3. Tag 1 til 2 spiseskefulde (15 til 30 ml) mandel eller jordnøddesmør. Placer det i din blender med vaniljevallepulver og æggehvider.
  4. Hæld 1/4 kop (59 ml) usødet mandelmælk ind i blenderen. Din blender skal nu indeholde vanilje vallepulver, æggehvider, mandler / jordnøddesmør og mandelmælk. Så er du klar til at blande ingredienserne.
  5. Læg låget på blenderen. Blend til du når en glat tekstur. Eventuelle uregelmæssigheder i dejen betyder, at pandekagerne bliver tykkere.
  6. Steg i en forvarmet og smurt stegepande. Vend pandekagerne halvvejs ved at sørge for, at begge sider er ordentligt stegte.
  7. Server dine pandekager. Tilsæt toppings såsom frisk frugt, flormelis, honning eller is. Disse pandekager serveres bedst varme, og topping kan tilføjes for mere smag til dem, hvilket gør dem til en god oplevelse for alle.