Magnesium tilskud og hvorfor de er brugbare

Magnesium er et let tilgængeligt mineral, som naturligt forekommer i vores kroppe. Det er ansvarligt for at hjælpe kroppens over 300 enzymsystemer ved at udføre en række biokemiske processer, som opretholder ting som proteinsyntese og muskel- og nervefunktion. Vores celler bruger magnesium til at fuldføre overførslen af calcium og kaliumioner over cellevæggene. Det fremmer en sund funktion af muskelkontraktion og bevarer en sund hjerterytme.

Det spiller en afgørende rolle i den sunde funktion af menneskelig knogle, stofskifte og hjerte. Magnesiumkosttilskud kan være gavnlig for mennesker, der oplever symptomer på halsbrand eller forstoppelse. Mange mennesker, der ikke indtager nok via maden, supplerer med blandt andet magnesiumtabletter for at modvirke lave energiniveauer fra magnesiummangel. Magnesium spiller en vigtig rolle i over 300 forskellige kemiske processer i kroppen, der giver os grundlaget for, at vi kan opretholde vores liv.

Mange fordele

Magnesium bruges almindeligt til at behandle højt blodtryk, lav glukosetolerance, præeklampsi, eclampsia, myokardieinfarkt, præmenstruelt syndrom og symptomer på neural excitation. Ved konstant at sikre den rigtige mængde magnesium i blodsystemet, kan man bekæmpe depression og ADHD. Personer, der lider af kroniske sygdomme, såsom multipel sklerose, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom, supplerer ofte deres medicin med magnesiumtilskud for at reducere den virkning, som magnesiummangel kan have på kroppens overordnede helbred. Der er meget i de seneste år blevet forsket meget i magnesium.

Magnesium er velkendt for dets afførende og syreneutraliserende egenskaber, men nogle undersøgelser tyder også på, at magnesium kan øge motions effektivitet, forhindre høretab, stoppe nyresten og reducere symptomerne på søvnrelaterede problemer. Magnesiummangel fører normalt altid til mærkbare sundhedsvirkninger. Magnesiumkosttilskud har vist sig at hjælpe med problemer forbundet med halsbrand og uregelmæssig afføring. Det kan dog være vigtigt at vide, at hovedårsagen til at tilføje magnesiumtilskud til deres daglige kost og kost er at undgå at have et magnesiumunderskud. Dette skyldes, at bivirkningerne kan være meget vanskelige i nogle tilfælde.

Magnesium er som balsam for sjælen

Et par fordele, du måske ikke kendte til

  • Forskning har vist, at magnesium kan frembringe mærkbare effekter i forbindelse med nedsættelse af blodtrykket.
  • Små reduktioner i astmasymptomer er rapporteret med magnesiumtilskud.
  • Der er konstateret stigninger i aerob træningskapacitet og intensitet.
  • Meget mærkbare virkninger på muskeloxidationsniveauer er blevet konstateret ved anvendelse af magnesium.
  • Små reduktioner i migrænerelaterede symptomer er blevet rapporteret ved komplementær anvendelse af magnesium.
  • Forøgelse af knogletæthed er blevet observeret med magnesiumtilskud.
  • Folk, der har dårlige søvnvaner, har bemærket forbedringer i mængden og kvaliteten af søvn efter et ekstra magnesiumindtag.
  • Lindrer forkølelse hos børn

Magnesiummangel

Bivirkninger af magnesiummangel kan være talrige og involvere alt fra kramper i benene under træning, irritation/kramper i benene til forstoppelse. Imidlertid kan mangel på magnesium være meget vanskeligt at opdage. Mest almindeligt, fordi symptomerne forbundet med magnesiummangel ikke forbindes udelukkende med tilstanden, men også kan forårsages af en række andre faktorer. Dette kan gøre det meget svært at finde ud af, hvad de potentielle årsager er. Mennesker, der er i fare for magnesiummangel, deler normalt ikke nogen almindelige profiler.

Dette gør problemet meget mere udbredt, end man måske tror. Personer, der har søvnproblemer, hovedpine, brystsmerter, epilepsi, depression og kronisk træthedssyndrom er blandt de mest sandsynlige at være i fare for en magnesiummangel. Dårlige slankekure og manglende øvelse er også faktorer, der kan udsætte dig for magnesium mangel.

Hvis du hele tiden laver noget eller løber ærinder i kvarteret og samtidig ikke spiser rigtigt eller drikker nok vand, sætter du dig også i fare for magnesiummangel. Mennesker, der lider af mangel, har ofte ingen tidligere sygehistorie eller tilstand, som normalt forlænger den tid, der går, før de tjekker sagen tættere på for eksempel et sundhedscenter.

Magnesiummangel kan påvirke dig på flere områder af dit liv og sundhed, der er afgørende for dine vigtigste daglige funktioner som produktivitet og energiniveau. Hvis du er en atlet, bør du overveje at kontrollere, at du har den rigtige mængde magnesium i dit system for at regulere kroppen til de sportslige begivenheder, du deltager i.

Knogleskørhed

osteoporosis

Magnesiummangel kan føre til osteoporose

En folkesygdom, der kan knyttes til magnesiummangel, er osteoporose. Den kendsgerning, at det land, der drikker mest mælk i verden, også har den højeste frekvens af osteoporose, taler for sig selv, at mælk ikke er noget, der giver kroppen det calcium, det har brug for. Nye svenske studier viser mælkens indflydelse på osteoporose og tidlig dødelighed. Dette skyldes, at laktosen, der nedbrydes, omdannes til den skadelige galactose.

Det ser også ud til, at en forsker bag undersøgelsen helt er stoppet med at drikke mælk. I undersøgelsen stjæler mælken det basale calcium fra skelettet; som virker som en buffer for at holde, især blodet i kroppen, grundlæggende. Dette kan gøre mælk til en fjende af skelettet og ikke være så god som vi tidligere troede.

Den kendsgerning, at den konstante basiske pH-værdi opretholdes, er afgørende, da de biokemiske processer som enzymernes virkninger, fordøjelsesfordøjelse og blodpladekoagulation skal kunne fungere. Huden, som er kroppens største organ, har særligt let ved at optage magnesium, som i form af magnesiumolie.

Reducerer yderligere ved stress

Ved magnesiummangel belastes hjertet og blodkarrene på grund af stress. Lige over halvdelen af magnesiumforsyningen i kroppen kan forsvinde, når vi er stressede. Dette øger belastningen på kroppen yderligere. Brug magnesiumolie i spray som en resistent deodorant. Kroppen kan hurtigt transportere magnesium til hjertet og berørte blodårer.
Læs mere: Mindsk stressen med B-vitamin.

Magnesiumolie

magnesiumolie2

Magnesiumolie er en anden måde at tage ekstra magnesium på

Magnesiumolie har mange fordele i forhold til andre former for magnesiumtilskud. Det kan være lettere for kroppen at absorbere magnesium gennem huden, da de er sværere at absorbere magnesium under fordøjelsen. Magnesiumolie har vist sig at være i stand til at lindre smerter og ømme muskler, men også reducere inflammation, hjælpe hovedbunden med at opretholde hår længere og hjælpe kroppen med at "slappe af" for bedre søvnkvalitet.

Magnesiummangel kan være årsagen til mange forskellige fysiske lidelser som muskelsmerter og spasmer. Det kan også forårsage psykologiske problemer på grund af søvnvanskeligheder, nedsat irritationstærskel, stress og vanskeligheder med at slappe af. Dette skyldes, at det beroligende parasympatiske nervesystem ikke kan aktiveres fuldt ud med en magnesiummangel. At mange i vores samfund, omkring 80%, kan have magnesiummangel er et stort problem.

Magnesiummangel er et faktum af en magnesiumfattig mad med højt indhold af raffinerede fødevarer (hvedemel, sukker, halvfabrikata osv.). På samme tid er vores jordarter blevet drænet for magnesium og andre vigtige mineraler som følge af kunstig befrugtning og en overdreven belastning med for mange afgrøder, hvis de vokser på samme sted. Magnesiumolie er en glat og effektiv måde at få nok magnesium gennem huden!

 

Olien hjælper med stress og calciummangel

Hvad kan kaldes vores mest almindelige folkesygdom; stress er en direkte konsekvens af magnesiummangel. Manglen på magnesium betyder, at kroppen ikke kan berolige sig selv. Magnesiumolie er det perfekte hjælpemiddel mod stress, helst tilsat i et varmt og afslappende bad, eller brugt som en fordelagtig massageolie.

Det er parathyroid, der regulerer absorptionen af calcium, D-vitamin og fosfor. En lav værdi i kroppen øger absorptionsevnen og omvendt i et negativt feedback-system. Paradokset er, at en magnesiummangel blokerer kirtlen fuldstændigt for udskillende hormoner, mens et øget indtag af kalcium får kroppen til yderligere at reducere absorptionen af magnesium, da det negative feedbacksystem går i omvendt retning. Jo mere kalcium der tilsættes, desto mindre kan kroppen bruge ved magnesiummangel!

Det, at kalciummangel kun kan behandles med et ekstra kalciumtilskud, er derfor helt vildledende. I stedet er magnesiumolie en stor hjælp.


Hvor meget behøver kroppen?

Alle har en bred vifte af behov, og der er virkelig kun en måde at finde ud af, præcis hvilken dosis magnesium er rigtig for dig. Dette skyldes det faktum, at vi alle har forskellige kostvaner, der indeholder forskellige mængder magnesium. Desuden har en større person et større behov end for eksempel en nyfødt baby. Med andre ord adskiller det daglige behov markant. Den bedste måde er at starte med at prøve forskellige doser og typer af magnesium for at finde ud af, hvad der virker bedst for dig.

Der er forskellige retningslinjer for den rigtige dosering af magnesium, afhængigt af hvem du taler med. Så begynder vi med nogle konservative retningslinjer for at bestemme, hvad din dosis af magnesium skal være. Det anbefalede daglige indtag eller RDI for magnesium i Danmark er ifølge Sundhedsstyrelsen ca.

  • 400 mg om dagen til mænd
  • 300 mg om dagen for kvinder

RDI blev designet til at være det laveste beløb for at forhindre klare symptomer på mangel, men ikke nødvendigvis det optimale til dine individuelle behov. Nogle forskere mener, at disse ville være for lave som startdosis for at korrigere et større underskud. Det er da bedre at gå op til omkring 600 mg om dagen. Selvom du får noget af dette fra kosten, skal du stadig tage meget af denne dosis fra magnesiumtilskuddet i starten.

Fordi du har et sundhedsproblem gennem mangel på magnesium, har du selvfølgelig ikke modtaget nok i din diæt. Endelig er den anbefalede dosis for magnesiumtilskud 200-400 mg, hvis du ikke føler nogen direkte bivirkninger af mangel, men vil sikre dig, at du får nok i dig. Det kan skyldes, at du har startet styrketræning og mere. Magnesium bør tages dagligt med et måltid. Magnesiumkosttilskud kommer i mange forskellige former, der kan bruges til komplementære formål. De mest almindelige er magnesiumtabletter. Det er også muligt at supplere med "magnesiumcitrat" for eventuelle problemer, der måtte have været forårsaget af magnesiummangel.

Hvad er det bedste magnesiumtilskud?

Der er flere kosttilskudsbutikker og andre helsekostbutikker, der sælger magnesium tabletter og andre kosttilskud. Det bedste er at scrolle til toppen af denne side og se på vores favoritter, som vi selv bruger. Disse er valgt ud fra en god værdi for pengene, og at både varemærket og produktkvaliteten er høje.

Prisen varierer fra kosttilskud til kosttilskud, men er normalt lige så billig i forhold til andre kosttilskud. Det er også muligt at købe flydende magnesium. Disse produkter findes normalt i de samme butikker, der sælger andre magnesiumtilskud.

Vi mener, at det bedste magnesiumtilskud måske ikke er det dyreste produkt. Prisen kan i undertiden udelukkende være relateret til et bestemt mærke, der er dyrere end en anden. Dette betyder imidlertid ikke, at de dyre mærkeprodukter er bedre end den billigere løsning. Det er derfor vigtigt at læse indholdsfortegnelsen på produkterne, inden du foretager dit køb.

Holistic magnesium

Holistic Magnesium

Holistic er en af de bedste producenter af magnesiumtabletter

Holistic magnesium er et kosttilskud, i form af vegetabilske kapsler indeholdende organisk magnesium - det perfekte kosttilskud til dem, der har magnesiummangel! Du kan købe tilskuddet i en pakke og derefter få 100 kapsler. Du spiser 1-4 kapsler om dagen, afhængigt af hvor meget du har brug for. Kapslerne består af organiske mineraler, der har god absorptionskapacitet, såsom magnesiumsilicat, magnesumcitrat og silica. Kapslerne er vegetabilske og råmaterialet er fremstillet af cellulose, der kommer fra fyrretræ. Det er vigtigt, at du holder din pakke tør og på et sted, hvor børn ikke når dem. Kapslerne bør ikke bruges, bare fordi du ønsker at variere din egen kost, men kun når du har mangel på magnesium.

Det er et godt valg af kosttilskud, fordi det indeholder de organiske magnesiumforbindelser, der har høj biotilgængelighed. Det er vigtigt at vide, at der er forskellige former for magnesium, og nogle er bedre end andre.

Tilskuddet har, hvad der kræves for din krop til at absorbere magnesium lettere. Den indeholder omkring 20 procent rent magnesium, som gør det muligt for din krop at bruge det 100 procent og få nytte af det. Det er derfor bedre at bruge dette, selvom andre produkter kan have næsten 60 procent rent magnesium, så er det vanskeligere for kroppen at opløse det, og effekten kan i nogen grad gå tabt.

Holistic magnesium i kapsler indeholder 120 mg magnesium per kapsel, og du får 100 stykker i en pakke til en god pris. Lad dig ikke narre af de billigere sorter af magnesiumtilskud, men pas på, at de rent faktisk indeholder de organiske forbindelser, der gør, at kroppen anvender magnesiummet.

Sidst redigeret: 2019-12-09 14:41:44